Šiandienos pasaulyje dirbtinis intelektas jau nebėra mokslinė fantastika – su juo susiduriame kiekviename žingsnyje. Siūlau trumpą pažintį su DI, t. y. interpretuoti du dirbtinio intelekto sukurtus paveikslus iš Nyderlandų sostinės Amsterdame vykusios parodos. Anksčiau buvo manoma, kad programuojamas DI negalės būti kūrybiškas ir todėl nepajėgs tapti pranašesnis už žmogų. Deja… O ką lemia tokia dirbtinio intelekto savybė žmonijos gyvenime? Kas lieka žmogui, jei jį protu ir greičiu rasti sprendimus gerokai lenkia dirbtinis intelektas?
Paveikslų klausimai suskirstyti į tris lygius ir atitinka patenkinamąjį (papasakojame, ką matome), pagrindinį (interpretuojame, kaip ir kodėl taip suprantame) ir aukštesnįjį (vertiname ir siejame su kontekstu). Tokiu būdu jaunesniųjų klasių mokiniams aptakiai galima paaiškinti, kuo skiriasi vienas lygis nuo kito.
Prieš atliekant užduotį derėtų pasiaiškinti konteksto sąvoką ir bendromis jėgomis apibūdinti šiuolaikinės realybės kontekstą, siejant jį su dirbtinio intelekto atsiradimu ir karaliavimu bei ekologinėmis etinėmis problemomis.