Skip to main content

Ši pamoka, skirta romanui apibendrinti, sudėlioti visus taškus ant „i”,  nes romano pabaigoje susijungia siužetinės linijos į Amžinybę, ratas tarsi užsidaro – visos prasmės, simboliai ir veikėjų keliai susitinka,  leisdami pajusti kūrinio visumą.

Pamokos pradžioje siūlyčiau susipažinti su kontekstu – simbolinio mėnulio įvaizdžio aprašymu Bulgakovo romane. Prašoma sudaryti jo konspektą, kuris bus papildomas dar viena įžvalga vėliau, po teksto ištraukos analizės. Galima pasiaiškinti sukelto gaisro Maskvoje prasmę (3-4 skaidrės). Romane vedama paralelė su dviem miestais (Roma ir Jeruzale), tiksliau su ta metamorfoze, kuri įvyksta po gaisro.

Po ištraukos analizės ir atsakymų aptarimo bei likusių skaidrių demonstravimo formuluojama pagrindinė romano idėja. Pateikta tezė nepretenduoja į galutinį verdiktą. Mokiniai patys gali ją suformuluoti.

Nijole Bartasiuniene

Mokytoja ekspertė, metodinių leidinių autorė, ilgametė valstybinio egzamino vyresnioji vertintoja, švietimo konsultantė, lektorė.

Leave a Reply