Zina Kuncienė. Henrikas Radauskas. „Dainos gimimas“

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Mokytojos Zinos Kuncienės užduotys, skirtos Henriko Radausko eilėraščio "Dainos gimimas" analizei.

Lilija Bručkienė, Elvyra Kasperavičienė. „Įgūdžiai, kurių reikia ne tik egzaminui. Kaip surasti aukso viduriuką pamokoje?“

| Metodinis kampelis, Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
LKLMS siūlo išklausyti mokytojų eksperčių Lilijos Bručkienės ir Elvyros Kasperavičienės seminarą „Įgūdžiai, kurių reikia ne tik egzaminui. Kaip surasti aukso viduriuką pamokoje?“ Seminare pristatomi aktyvūs mokymo metodai, lavinantys kūrybiškumą, kritinį…

Viktorija Šeina-Vasiliauskienė. „Aukštujų Šimonių likimas: romano sėkmės istorija“

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Dr. Viktorija Šeina-Vasiliauskienė, Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto Naujosios literatūros skyriaus vadovė, vyresnioji mokslo darbuotoja, pristatė pranešimą „Aukštujų Šimonių likimas: romano sėkmės istorija“, kuriame pristatytas naujas, archyviniais dokumentais grįstas „Aukštujų…

Inga Mitunevičiūtė. „Naujausios vaikų ir paauglių literatūros apžvalga“

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
IBBY Lietuva pirmininkės Ingos Mitunevičiūtės pranešime „Naujausios vaikų ir paauglių literatūros apžvalga“ apžvelgiamos pastarųjų metų vaikų, paauglių ir jaunimo literatūros kryptys, pristatant tyrėjų pastebimas tendencijas ir iliustruojant jas konkrečiais pavyzdžiais,…

Mindaugas Grigaitis. Įvairūs 5-8 klasės rašybos ir skyrybos pratimai

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas - Kalba | No Comments

Mindaugas Grigaitis. Lyrikos tekstų analizė. V. Mačernio 11 rudens soneto analizė

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments

Mindaugas Grigaitis. V. Žilinskaitės „Robotas ir peteliškė“

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Pamokos tikslas - išsiaiškinti, kaip literatūrinėje pasakoje kuriama perkeltinė prasmė. Pamokos uždaviniai: 1) paaiškinti, kas yra literatūrinė pasaka; 2) apibrėžti, kas yra perkeltinė prasmė; 3) įvardinti, kokia perkeltinė prasmė sukuriama…

Danutė Visockienė. Žemaitės asmenybės interpretacija

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Kalbos vartojimas | No Comments
Interaktyvioji užduotis pagal vaizdo klipą. Įrašą rasite čia: https://h5p.org/node/1131976

Zina Kuncienė. Pirmoji Antikos ciklo pamoka

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Tai pirmajai Antikos ciklo pamokai skirta medžiaga. Pamokos metu supažindinama su graikų pasakojimu apie pasaulio atsiradimą, išsiaiškinamos mokinių turimos žinios apie Antiką, Graikijos dievus, mitus. Pateiktos lentelės pildomos viso ciklo…

Nijolė Bartašiūnienė. Mokome interpretuoti analizės pagrindu. I. Šeiniaus Kuprelio sapnas

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Kodėl interpretaciją remiasi analize? Todėl, kad mokiniai dažnai suformuluoja savo įžvalgas, bet nemoka jų pagrįsti tekstu.   Kartais skaitant kūrinį ar ištrauką, jaučiama, jog išsiskiria viena, dvi ar trys pagrindinės…

Ramunė Galdikienė. Teiginys, argumentavimas ir jo iliustravimas literatūriniu pavyzdžiu

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Kalbos vartojimas, Uncategorized | No Comments
Šia medžiaga galima naudotis 9 kl. pradžioje, kai pakeitusius mokyklą gimnazistus pažindiname su pagrindinio ugdymo lietuvių kalbos programa. Tačiau pagrindinė priemonės paskirtis yra mokytis samprotauti iliustruojant literatūra. Galima pagal pateiktas…

Zina Kuncienė. Oskaro Vaildo „Doriano Grėjaus portretas“. Siužetas. Veikėjų ryšiai. Simboliai

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Skaidrės skirtos pirmai pamokai, jose supažindinama su siužetu, prisimenamos simbolistinio romano siužeto dalys,  aptariami veikėjų ryšiai ir kai kurie simboliai. Po to mokiniai gauna užduotį, kuri padeda susipažinti su kūrinio…

Nijolė Bartašiūnienė. Tradicija ir modernumas. Karinės liaudies dainos ir modernaus eilėraščio lyginimas

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Nelengva sudominti liaudies dainomis šiuolaikinį jaunuolį. Karinę istorinę dainą „Lietuvos broliai į vainą jojo“ galima analizuoti drauge su šmaikščiu keturvėjininko Salio Šemerio eilėraščiu „Čem – Čemerem!“ . Mokiniai tikrai nesunkiai…

Nijolė Bartašiūnienė. Antikos mitai šiandien

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Pamokoje trimis grupėmis lyginami klasikiniai Sofoklio, Šekspyro ir R. M. Rilkės  tekstai su šiuolaikinėmis antikos mitų interpretacijomis. Siūloma pasinaudojus paveikslų ir skulptūrų supratimo strategijomis pagilinti mitų apie Prometėją, Narcizą bei…

Sigita Radzevičienė. Nuo teksto analizės prie literatūrinio rašinio „Antikos mitų intepretacijos lietuvių literatūroje“

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Kalbos vartojimas | No Comments
Ne vienas iš mūsų pasakytų, kad išmokyti dešimtoką parašyti literatūrinį rašinį pagal visus reikalavimus yra iššūkis. Tačiau bandyti verta.  Dešimtoje klasėje mokantis antikos ir ieškant jos ženklų lietuvių kultūroje yra…

Regina Dilienė. Pasakų terapija: Brolių Grimų „Ansas eželis“ – pasaka apie nemeilę (straipsnis)

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
Ne veltui šiuolaikinėje psichologijoje vis labiau populiarėja biblioterapija – gydymas knygomis, tarp jų – ir pasakų. Tačiau problema ta, kad pasakų prasmės, užkoduotos simboliais, „suveikia” tik tada, kai to reikia…

Regina Dilienė. Apie pasakas be tabu (straipsnis)

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra, Vidurinis ugdymas - Literatūra | No Comments
Mitologijos ir tautosakos žinios dabartiniam skaitytojui tampa ne tik puikiu raktu į šiuolaikinės literatūros pasaulį, bet padeda susiorientuoti ir kasdieninio mūsų gyvenimo vertybėse. Ne veltui šiai sričiai nemažai dėmesio skiria…

Mindaugas Grigaitis. Modulis „Skaitymo gebėjimų ugdymas 5-12 kl.“

| Pagrindinis ugdymas, Pagrindinis ugdymas – Literatūra | No Comments
TURINYS Įvadas Skaitymo gebėjimų aktualumas Grožinio teksto skaitymo ypatumai Skaitymo iššūkis mažiesiems: ieškok potekstės Nuo įvykių sekimo – prie jausmų analizės: poezijos skaitymo ypatumai Išmokus sekti įvykius – giliau į…
Pasidalinti puslapiu: