Po lietuvių kalbos egzamino – sutrikusių mokytojų perspėjimai

Aistros dėl pirmadienį vykusio privalomo lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino netyla iki šiol. Savo įspūdžiais nepaliaujamai dalijantis moksleiviams prabilti pasiryžo ir mokytojai.

Jų teigimu, samprotavimo rašinių temos buvo pernelyg abstrakčios, tad kyla rimta grėsmė, kad darbų vertinimas bus subjektyvus. Tuo metu literatūrinių rašinių temos – tokios konkrečios, kad plačiau literatūra nesidomintiems moksleiviams galėjo būti sunku ką ir parašyti. Susirūpinimą mokytojams kelia ir Nacionalinio egzaminų centro (NEC) nurodymai bei mokymosi programa. Jie pabrėžia, kad šie dokumentai – jau gerokai atgyvenę, tačiau artimiausiu metu jų tobulinti neplanuojama.

Rašė daugiau nei 32 tūkst.

DELFI primena, kad pasirinkusiems valstybinį egzaminą buvo siūloma rašyti samprotavimo rašinį tema „Kam žmogui duota vaizduotė?“ (autoriai: Maironis, Henrikas Radauskas, Marius Ivaškevičius) arba „Kaip suprantamas vyriškumas?“ (autoriai: Jonas Radvanas, Vincas Krėvė, Jurgis Kunčinas). Jie taip galėjo rinktis rašyti literatūrinį rašinį „Dvaras lietuvių literatūroje“ (autoriai: Kristijonas Donelaitis, Šatrijos Ragana, Vincas Mykolaitis-Putinas) arba „Gaivališka prigimtis lietuvių literatūroje“ (autoriai: Juozas Tumas-Vaižgantas, Marius Katiliškis, Sigitas Geda).

Skaitykite daugiau:

Po lietuvių kalbos egzamino – sutrikusių mokytojų perspėjimai